top of page

Наскільки освіта в громадах є доступною і чи задоволені її якістю управлінці, вчителі, учні та батьки?

Наскільки сьогодні є доступною освіта в громадах і чи задоволені її якістю управлінці, вчителі, учні та батьки?


Обговорили це 20 січня 2020 року під час презентації результатів I етапу Всеукраїнського соціологічного дослідження «Децентралізація управління освітою в територіальних громадах України». Над ним понад рік працювали експерти Проєкту DECIDE та Київський міжнародний інститут соціології (КМІС).



«Це перше дослідження в Україні щодо сфери управління освітою в громадах. Воно має стати підґрунтям для формування державної політики у сфері освіти, місцевого самоврядування і держслужби для подальшого розвитку освіти, а також підзвітного і прозорого управління», – наголосила Наталія Протасова, директорка проєкту DECIDE і голова ГО DOCCU.


Гендиректор КМІС Володимир Паніотто та його заступник Антон Грушецький ознайомили із методологією та основними даними дослідження. Переглянути презентацію спікерів можна тут: bit.ly/3fFVQuj


Про напрями дослідження розповіла Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE. За її словами, вони відображають саме ті сфери управління освітою, які сьогодні потребують реформування. Серед них – стратегічне планування, формування освітньої мережі, кадровий потенціал, скорочення і цифровізація звітності.


«Важливо розуміти, що громади вперше отримали такі широкі повноваження, адже раніше була централізована модель. Коли ми говоримо про систему управління освітою, то пам’ятаємо, що це понад 30 тисяч закладів освіти і 450 тисяч освітян, 4 мільйони учнів та 1 мільйон дошкільників», – додала Валентина Полторак.


«Щоб реалізувати будь-яку реформу, потрібно ретельно вивчати ситуацію та аналізувати потреби сторін. У дослідженні все це є, тому воно допоможе розробити подальші кроки уряду, місцевого самоврядування та усіх залучених сторін, хто працює у реформі», – заявила Ніколь Рудер, директорка Швейцарського бюро співробітництва. Вона запевнила, що Швейцарія підтримує жителів громад України у кроках до якісної та доступної освіти.



У межах заходу також відбулась панельна дискусія «Стратегічний розвиток освіти в територіальних громадах України». Так, до неї долучилися В’ячеслав Негода, заступник міністра Мінрегіон, Олег Єресько, гендиректор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерство освіти і науки України, а також народні депутати Наталія Піпа та Роман Лозинський. Окрім того, у ній взяли участь Олександр Корінний, голова Всеукраїнської Асоціації об’єднаних територіальних громад, і Марина Канавець, директорка Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу НАДС.

Commentaires


Останні публікації

bottom of page