Роль вчителя в демократизації освітнього процесу
18 червня вчителі математики Львівської області на соціогуманітарному модулі опановували основи громадянської освіти, ознайомилися з проектом DOCCU.
Форма тренінгу дозволила створити невимушену довірливу атмосферу, у якій вчителі розвивали творчі здібності, критичне мислення, креативність, поглиблювали свої знання про демократію і права людини, відпрацьовували навички активного слухання, культури дискусії, демократичного стилю педагогічного спілкування. Ділилися досвідом формування громадянської відповідальності школярів. Міркували про демократичні цінності, про педагогіку партнерства та про роль учителя в демократизації освітнього процесу.
«Я – людина, і хочу, щоб мене поважали і любили. Я маю свої почуття, емоції, свою гідність. Я хочу жити у вільній, демократичній державі, де панують добро, ввічливість, толерантність, добропорядність. Хочу виховувати дітей у мирі та спокої, хочу, щоб вони були щасливі, могли висловлювати свої думки і виростати людьми з великої літери», – зазначила Марія Хомчак.
«Я вважаю, що реформа школи сприятиме демократизації освіти. А вчитель буде коригувати освітній процес, а не нав’язувати себе і свій предмет. Буде існувати ненасильницьке спілкування – довірливе середовище між учнем і вчителем. Вчитель має прислухатися до дитини, створювати позитивну ненав’язливу атмосферу, що буде сприяти повноцінному уроку, взаємоповазі між дітьми, між вчителем і учнем», – зауважила Ольга Ношужна.
Comments