Співпраця школи, влади та громади: результати моніторингу впровадження проекту DOCCU в Одеській області
На базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів 23 червня відбулась зустріч експертів з моніторингу доктора наук з державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, професора Лукіної Т.Л. та кандидата політичних наук Національної академії державного управління при Президентові України, доцента Семенець-Орлової І.М. з учасниками проекту DOCCU «Розвиток громадянських компетентностей в Україні».
У зустрічі взяли участь педагоги та учні навчальних закладів Одещини: ЗОШ №11 м. Білгорода-Дністровського, Нерубайського НВК «школа-гімназія» Біляївського району, Великодолинської ЗОШ №2 Овідіопольського району, НВК №84 Одеської міської ради, Любашівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – гімназія» Любашівського району.
В ході інтерв’ю педагоги поділилися з Тетяною Лукіною думками стосовно тих процесів, які були започатковані в школах завдяки участі у проекті. В першу чергу вчителі зазначили, що на момент початку участі у проекті школи мали певний досвід демократичного врядування, однак саме проект DOCCU дав можливість переосмислити його суть, оновити підходи, окреслити напрямки вдосконалення, втілювати нові форми і методи роботи з учнями та батьками, а саме головне сконцентрувати увагу на тому, що демократизація врядування в школі є пріоритетним напрямком розвитку школи, адже є умовою для успішної соціалізації учнів.
У цікавій інтерактивній формі провела інтерв’ю з учнями Інна Семенець-Орлова, в ході якого учні поділилися своїм баченням демократичної школи та демократичного вчителя, обговорили важливість для розвитку громади необхідності реалізовувати соціальні проекти, роль учнівського самоврядування в життєдіяльності школи. Важливим було питання, на скільки шкільне середовище сприяє дотриманню прав дитини, які демократичні цінності покладені в основу взаємовідносин вчителів та учнів.