Демократична культура як основа розвитку громадянського суспільства
28 січня 2019 року педагоги-організатори на курсах підвищення кваліфікації у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Під час тренінгу розглядалися питання освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/OПЛ), обговорювалися шляхи демократизації навчально-виховного процесу. Учасники ознайомилися зі швейцарсько-українським проектом «Розвиток громадянських компетентностей в Україні», з ресурсами міжнародної освітньої онлайн-платформи «Живемо в демократії». Переглянули відеоролики, презентації про демократію і права людини. Виконуючи та обговорюючи інтерактивні вправи: «Всі різні, всі рівні», «Намалюй права людини», «Обери позицію», «Мотивація до громадянської відповідальності» та ін., – педагоги удосконалили власну професійну майстерність, навчалися, як виховувати в учнів толерантність, креативність, культуру дискусії, навички активного слухання, критичного мислення, демократичного стилю лідерства, роботи в команді.
Під час навчання у педагогів-організаторів виникло багато пропозицій щодо демократизації української школи та ролі учнівського самоврядування в цьому процесі.
«Повинні бути закони, які будуть регулювати права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу, захищати їхні інтереси, залучати громаду, батьків, інші органи до вирішення певних проблем», – зауважила Зоряна Оприск.
«Школа – це модель майбутнього суспільства. Демократизація неможлива без змін у свідомості громадян. Перехід до моделі демократичної школи є наслідком спільних зусиль держави, освітян, школярів та батьків», – наголосила Іванна Хім’як.