29-30 вересня 2015 року в м. Одеса відбувся семінар-тренінг «Розвиток громадянських компетентностей в Україні»
З 29-30 вересня 2015р. відбулося навчання 60 керівників та вчителів шкіл Одеської області.
Проект спрямований на підтримку сталого розвитку громадянського суспільства за допомогою поширення знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини (ОДГ/ОПЛ) в Україні через систему навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування та систему післядипломної освіти вчителів і керівників шкіл.
Метою проекту є удосконалення процесу співпраці між органами державної влади, системою освіти та громадськістю для створення демократичного середовища у місцевих громадах.
Основними завданнями семінару – тренінгу:
підвищення рівня професійної компетентності педагогів щодо змісту та шляхів реалізації ОДГ/ОПЛ (Освіта для демократичного громадянства та освіта прав людини);
сприяння обміну інформацією щодо розвитку громадянської освіти в усіх ланках освітньої системи;
формування вміння застосовувати одержану інформацію в педагогічній діяльності.
Семінар відкрила Задорожна Любов Кирилівна (головний експерт проекту в Одеській області, заступник директора з науково-методичної та навчальної роботи ООІУВ, кандидат філософських наук), ознайомивши учасників із цілями та завданнями проекту, етапами і формами впровадження.
У ході дводенного семінару-тренінгу з учасниками проекту працювали сертифіковані тренери: Воронова Світлана Віталіївна, Левчишен Денис Іванович, Кравець Наталія Юріївна, Котенко Олена Миколаївна, Кононенко Лариса Михайлівна, Гузик Надія Валентинівна, Виходець Олександр Вікторович, Болгарина Ірина Святославівна, Коптєва Надія Валентинівна, Гриньова Марія Василівна, Башенко Тетяна Володимирівна, Настечин Сергій Дмитрович, Герега Олександр Григорович, Чабан Олена Володимирівна, Сафіюк Олена Олександрівна, Желіховська Світлана Адольфівна, Притульська Олена Анатоліївна, Левчишена Оксана Михайлівна.
Учасники заходу мали можливість ознайомитися з теоретичним матеріалом, який подавався у формі міні-лекцій, практикували інтерактивні технології навчання, що дало змогу оволодіти необхідними інтерперсональними вміннями і практично викорис¬тати набуті теоретичні знання, активно дискутували, обговорювали в групах практичні вправи та зміст тренінгу.
Під час роботи учасники мали нагоду через скайп-зв’язок поспілкуватись з керівником проекту професором Рольфом Голлобом (співголова Центру міжнародних проектів в освіті Цюріхського педагогічного університету) та отримати відповіді на хвилюючі запитання.
В процесі тренінгу були опрацьовані такі важливі питання:
сутність та складові для розвитку демократії;
усвідомлення переваг та недоліків демократичного врядування;
знайомство з ключовими сферами демократичного управління школою;
визначення етапу, на якому перебуває ваша школа на шляху до демократичного управління;
механізми впровадження освіти для розвитку демократії на державному, регіональному та місцевому рівнях;
проводили заняття з основ демократичного громадянства та прав людини тощо.
Учасники проекту ознайомились з платформою DOCCU, отримали практичні домашні завдання і продовжуватимуть навчання до другого семінару в дистанційному режимі.