Навчання демократичним шляхом – це єдиний шлях навчити демократії
Під час навчального тренінгу «Реалізація підходів ОДГ/ОПЛ в післядипломній освіті. Інструменти формування громадянської компетентності в початковій школі», який відбувся 17 травня на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, були висвітлені особливості інтеграції освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ) в освітній процес початкової школи закладів загальної середньої освіти. Учасники тренінгу визначили три рівні розвитку громадянської компетентності в освітньому процесі початкової школи: навчання «про» – засвоєння знань про громадянську відповідальність, навчання «для» – розвиток розуміння і ставлення до громадянської відповідальності; навчання «через» – здобуття практичного досвіду громадянської відповідальності.
Практична частина тренінгу містила низку вправ, інноваційних форм і методів роботи для формування громадянської компетентності: інтерактивне опитування «Для мене демократія – це …», презентацію «Моя історія демократії», обговорення проблеми «Якою має бути демократична школа з демократичним врядуванням» у цільових групах, роботу світового кафе «Інструменти демократизації освітнього простору Нової української школи». Учасники заходу ознайомилися з інформаційним ресурсом проекту DOCCU освітньою онлайн-платформою «Живемо в демократії» https://www.living-democracy.com.
Яку форму і зміст повинна мати дієва громадянська освіта? Як забезпечити формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи і механізми їх функціонування? Чи співпадає позиція активного і відповідального громадянина з позицією активного і відповідального учня? Як навчити відповідальності в умовах демократії та права вибору? Яка роль школи у формуванні і розвитку громадянської компетентності підростаючого покоління? На ці та інші питання давали відповіді під час навчального тренінгу учасники разом з тренерами заходу Мариною Крилевець та Оленою Буйдіною.
Comments