top of page

Організація роботи літніх клубів для дітей з використанням навчально-методичних ресурсів освіти

Через війну, яку з 24 лютого розв’язала рф, цьогоріч діти в Україні були позбавлені можливості жити нормальним життям, навчаючись у лютому-травні у бомбосховищах.


Зруйновані будівлі закладів освіти, зокрема у м. Чернігів 80% будівель шкіл пошкоджено внаслідок ворожих обстрілів та бомбардувань. Але в місті залишилася значна частина дітей шкільного віку.


Враховуючи, що діти не менше, а часом і набагато більше страждають від наслідків війни, надзвичайно важливо створити всі умови для того, щоб діти різного віку змогли цікаво та весело провести літні дні, дізнатися більше про свою країну, її історію, культуру та звичаї, краще зрозуміти як влаштоване життя у громаді, де вони проживають. Активе і змістовне дозвілля, психологічна підтримка та широкі можливості для розвитку дітей – головна ідея організації літніх активностей при закладах освіти.


З 23-25 червня експерти Проєкту DECІDE провели методичний вебінар для майстер-тренерів з ОДГ/ОПЛ щодо навчання та здійснення методичного супроводу педагогічних працівників в організації роботи літніх клубів для дітей з використанням навчальнометодичних ресурсів з ОДГ/ОПЛ.


У періоди з 4-7 липня, 18-22 липня, 1-5 серпня майстер-тренерами з ОДГ/ОПЛ було проведено навчання для вчителів та вчительок, що були долучені до проведення літніх активностей. Всього пройшли навчання та отримали сертифікати 531 вчитель.


До навчання вчителів були долучені партнерські організації ГО GoGlobal, HALO trust та ДСНС у Чернігівській області.


Для того, щоб відпочинок був змістовним і цікавим, необхідне планування. В процесі планування та організації літніх клубів майстер-тренери орієнтуватили педагогів на тематичні напрями літніх активностей:

– освіта для демократичного громадянства та освіта з прав людини (ОДГ/ОПЛ);

– соціально-психологічна підтримка дітей і підлітків;

– організація квестів з історії громади та місцевого самоврядування, демократії та прав людини, етнографії;

– пропагування здорового способу життя;

– ознайомлення з правилами безпеки життєдіяльності;

– удосконалення іноземної мови;

– арт-терапія.


На основі навчально-методичних ресурсів міжнародної освітньої платформи «Living Democracy» у структуру занять з ОДГ/ОПЛ покладено 9 ключових понять ОДГ/ОПЛ: ідентичність, права і свободи, рівність, різноманітність і плюралізм, конфлікт, відповідальність, уряд і політика, медіа.

Також експерти Проєкту DECIDE розробили порадник «Ідеї з організації літніх клубів для дітей в громадах з фокусом на інтеграцію дітей-ВПО», який допоміг організаторам літнього відпочинку дітей при закладах освіти зробити літні канікули незабутніми для всіх дітей громади. У пораднику містяться практичні матеріали щодо психологічної підтримки, безпеки, рухової активності, а також рекомендації щодо того, які установи та організації зможуть допомогти в організації й проведенні заходів з безпеки для дітей у літній період.






Останні публікації

bottom of page