Перспективи формування демократичного середовища у школах: перші результати моніторингу реалізації проекту в Київській області
13 червня 2017 року в м. Біла Церква Київської області відбулося групове інтерв’ювання вчителів та учнів старших класів, які працюють і навчаються у школах, директори яких пройшли навчання на тренінгах у рамках реалізації проекту DOCCU «Розвиток громадянських компетентностей в Україні».
В інтерв’юванні педагогів, яке проводилося у форматі круглого столу на тему «Досвід і перспективи формування демократичного середовища у навчальному закладі», взяли участь 12 вчителів з двох ЗНЗ та однієї школи-гімназії міста.
«Учасники охоче ділилися власним досвідом організації навчально-виховного процесу в школах, спрямованого на формування в учнів розуміння основ демократії та прав людини і дитини, демократичних принципів і цінностей, запровадження різноманітних суспільних проектів з розвитку демократичного середовища, співпраці з органами місцевого самоврядування», – зазначила експерт проекту з моніторингу Тетяна Лукіна, д.н.держ. упр., професор.
Педагоги відзначали важливість такої діяльності, активність учнів, наявність у дітей позитивних змін у навичках спілкування між собою, ставленні до проблем громади, однолітків, дітей з особливими потребами.
Не обійшлося і без виявлення педагогами проблем запровадження в шкільних колективах основних ідей формування демократичного громадянства, серед яких називали: неготовність частини батьків до такого виховання дітей, недостатня кількість кіно – матеріалів, які сприяли б унаочненню інформації та посилювали б зацікавленість дітей у прояві своєї громадянської позиції, ініціативи.
На завершення вчителі поділилися своїми ідеями щодо подальшого розвитку громадянських якостей молоді.
Організаційну допомогу в опитуванні педагогів і учнів надали Наталія Бендерець, координатор проекту в Київській області, проректор КВНЗ КОР «Академії неперервної освіти» та експерт проекту Андрій Довгань.
Учням також було запропоновано висловити своє розуміння основних принципів і цінностей демократичного суспільства та прав людини (дитини), ставлення до різноманітних громадських заходів у ході участі в рольовій грі на тему «Демократична школа – демократична країна у майбутньому».
«У ході гри кожен учасник замислювався над питаннями про те, які переваги демократичного врядування і які вимоги воно ставить до нього; що саме йому потрібно зробити, щоб сприяти розвитку демократичного врядування на рівні школи або місцевої громади; яку відповідальність демократичне врядування/самоврядування покладає особисто на кожного з них», – зазначила експерт проекту Інна Семенець-Орлова, кандидат політичних наук, доцент кафедри управління освітою Національної академії державного управління при Президентові України.
Учні активно ділилися своїми враженнями про проекти з розвитку демократичного середовища у своєму навчальному закладі, кварталі, населеному пункті, місті, у яких вони брали участь.
Опитування учасників проводилося на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Білоцерківської міської ради. Дякуємо колективу школи та директору Ользі Садаєвій за активну участь в оцінюванні результатів проекту.
Comments