top of page

Підтримка реформи профосвіти: підсумки візиту до Швейцарської Конфедерації

Повернулися із Швейцарії з гарними новинами – наш проєкт розширюється! Відтепер на підтримку реформи професійної освіти!


Нещодавно команда Швейцарсько-український проєкт DECIDE та Міністерство освіти і науки України з робочим візитом перебувала у Швейцарській Конфедерації. Тут українська делегація провела низку зустрічей, під час яких досягли важливих домовленостей. Тож розповідаємо вам усе по черзі.


По-перше, в межах Проєкту DECIDE плануємо новий напрям – підтримуватимемо реформування професійної освіти. Про це домовилися на зустрічі із представниками Швейцарської агенції розвитку та співробітництва – Swiss Development & Cooperation та урядових агенцій Швейцарії, які залучені до підтримки проєктів розвитку та гуманітарної допомоги Україні. До зустрічі також долучилися посол Александра Бауманн та Посол Швейцарії в Україні пан Фелікс Бауман. Зі свого боку Дмитро Завгородній, заступник Міністра освіти і науки України, подякував за багаторічну співпрацю та підтримку реформ освіти в Україні, а також озвучив цілі, які сьогодні стоять перед урядом. Зокрема, обговорювали широку підтримку реформи старшої профільної школи, цифровізації, децентралізації в освіті, які підтримує Проєкт DECIDE.


Так, серед таких ініціатив, які вже реалізують, «DECIDE: ВІДБУДОВА». В її межах облаштовують 25 шкільних укриттів у 3 регіонах України. Ще один напрям, на якому зараз зосередяться, стосується реформування професійної освіти, що є запорукою відновлення та відбудови України. У нагоді якраз буде швейцарський досвід, адже більш як 70% учнів та учениць Швейцарії обирають для себе саме професійний напрям.


«Територіальні громади відіграють ключову роль у відновленні та відбудові України і всі ці місяці війни забезпечують надійний тил для країни. Це ще раз засвідчує важливість та своєчасність реформи децентралізації, – каже Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE. – Сьогодні очевидним є й те, що масштаби руйнувань настільки великі, що відновлення країни триватиме роками. Тому важливо залучати до відновлення молодь, створювати для неї всі умови для долучення до проєктів з відбудови. Проєкт DECIDE робить все можливе, для того, щоб підвищувати спроможність громад реалізовувати проєкти з відбудови та розвитку із активним залученням молоді та всіх мешканців громади».


По-друге, під час зустрічі із Міністеркою освіти кантону Берн Крістін Хаслер та її командою домовилися про співпрацю та обмін досвідом, підтримку українських дітей, які були змушені евакуюватися до кантону. Не менш продуктивною видалася зустріч із Послом України в Швейцарії та Посольством України в Швейцарії.


Українська делегація також зустрілася із Рудольфом Штрамом – відомим швейцарським економістом та візіонером, який стоїть у витоків швейцарської системи дуальної освіти.



У межах робочої поїздки мали можливість також долучитися до заходу, який організували SDC та UNESCO – презентація глобального освітнього звіту щодо цифрової трансформації GEM Report. Дмитро Завгородній, який відповідає за цей напрям у МОН, розповів закордонним колегам про українські проєкти та реформи, які реалізують навіть в умовах повномасштабної війни.


Це в умовах непростих викликів, коли:– 1,5 мільйона дітей навчаються виключно в онлайн-форматі, а ще 1,2 мільйона їхніх ровесників – у змішаному;– 500 тисяч дітей продовжують навчання поза межами України.


Тож Дмитро Завгородній наголосив на можливості посилення підтримки України в цій сфері, а також розповів аудиторії про гуманітарні потреби українських освітян та учнів. Водночас він поділився напрацюваннями та цифровими рішеннями, серед яких нова революційна версія системи освітнього менеджменту АІКОМ, що вже незабаром замінить стару та матиме розширені можливості для управлінців всіх рівнів, та вебплатформа Всеукраїнська школа онлайн, яка сьогодні об’єднує вже понад 630 тисяч користувачів.


Щоб краще ознайомитися з системою профорієнтації та особливостями академічних старших шкіл та професійних коледжів у Швейцарії.


Так, спершу побували у Центрі побудови кар’єри, з командою якого обговорили, як їх досвід роботи зі школярами 7-8 класів, щоб можна було максимально підготувати їх до вибору майбутньої професії. У цьому центрі проводять профорієнтаційні консультації не лише для дітей, які складають 50% усіх відвідувачів центру, а й дорослим, які вирішили з різних причин змінити професію.



IDM у Берні – ще один заклад, в якому нам вдалося побувати. Він вважається одним з найбільших професійних коледжів кантону. Тут навчається понад 3,5 тисячі студентів, 60-80% навчання яких, залежно від професії, відбувається прямо на виробництві.


І наприкінці візиту відвідали Бернський інститут прикладних наук, адміністрація якого створила курс для дорослих українців на тему післявоєнного відновлення. До речі, навчається уже другий потік.


У цей університет вступають після профтеху або старшої школи, співвідношення вступників з професійних коледжів і академічних шкіл сягає 50:50. Крім навчання студентів, університет пропонує 14 програм, на яких дорослі можуть навчатися, поєднуючи з основною роботою.


Нагадаємо, що у Швейцарії професійна освіта – це вибір №1, адже здобувати робітничу професію йдуть понад 70-75% учнів. Це престижно і дає можливість підліткам у віці 14-15 років отримувати зарплату, опановуючи свою професію на підприємстві.


Реформа старшої школи в Україні тільки розпочинається. Віримо, що швейцарський досвід стане нам у нагоді у її впровадженні!Швейцарія була і залишається надійним партнером України у реформі децентралізації та реформах в сфері освіти!


А ми дякуємо за підтримку Посольство Швейцарії в Україні та PHZH International Projects in Education та всім швейцарським партнерам, які долучилися до організації візиту!



Comments


Останні публікації

bottom of page