Впровадження демократичного врядування та виховання активної громадянської позиції учнів – важливий елемент реформування української школи
Під таким гаслом 5 травня 2017 року на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського відбувся семінар-тренінг «Розвиток громадянських компетентностей у сучасній школі» для групи новопризначених директорів творчої групи «Школа молодого керівника».
Віталій Зелюк, ректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського відкрив тренінг. Марина Єщенко, координатор швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» в Полтавській області, зазначила: «Нам вдалося адаптувати швейцарській досвід з урахуванням особливостей Полтавської області. Ми виходили з того, що ОДГ/ОПЛ – це комплекс методик та підходів, які варто впроваджувати як наскрізно, так і через кожний шкільний предмет. А освіта для демократичного громадянства та освіта з прав людини має стати наскрізною змістовною лінією в загальній середній освіті».
Світлана Королюк, майстер-тренер проекту, презентувала посібники Ради Європи з розвитку демократичної культури в школі: «Посібники з серії «Живемо в демократії», розроблені провідними європейськими фахівцями, а згодом адаптовані українськими експертами в рамках проекту DOCCU. Вони представляють собою збірку практичних інструментів із впровадження в школі демократичного врядування та виховання активної громадянської позиції учнів. Посібники розроблені на основі кращих європейських практик та стануть корисними у процесі реформування українських шкіл».
Під час тренінгу новопризначені керівники шкіл ознайомились із механізмами впровадження освіти для розвитку демократії; авторитарними та демократичними елементами сучасної української школи; опрацювали ключові сфери демократичного управління у навчальному закладі, а також долучилися до дискусії «Плюси та мінуси демократії».