top of page

До 9 грудня триває громадське обговорення Проєкту змін до Положення про ліцей

  • Фото автора: Катерина Лукомська
    Катерина Лукомська
  • 1 день тому
  • Читати 2 хв

Ці зміни визначать, як саме функціонуватимуть ліцеї зі стартом трирічної профільної середньої освіти – третього етапу реформи НУШ, запланованого на 2027 рік.


Документ, запропонований МОН для громадського обговорення, визначає механізми, що дозволять ліцеям впровадити профільне навчання. Йдеться зокрема про:

  • обовʼязкові освітні компоненти, спільні для всіх профілів;

  • обовʼязкові освітні компоненти за обраним профілем;

  • вибіркові освітні компоненти;

  • супроводження освітнього процесу та підтримки учнів (кар’єрне консультування, профорієнтація тощо);

  • створення змінних та міжкласних груп;

  • механізм зміни профілю тощо.


Передбачено, що ліцей має організувати освітній процес щонайменше за трьома профілями навчання в межах однієї, двох або трьох освітніх галузей та/або їх поєднань:

  • природничо-математичного (STEM),

  • мовно-літературного,

  • соціально-гуманітарного.


Якщо ж в громаді функціонуватиме один ліцей, то здобуття профільної середньої освіти має забезпечуватися в рамках щонайменше двох освітніх галузей та/або їх об’єднань.


Проєкт DECIDE також долучився до громадського обговорення та вже надав свої пропозиції, серед яких:

  • визначення, що ліцей може забезпечувати здобуття профільної середньої освіти виключно за академічним спрямуванням;

  • встановлення загального правила для всіх ліцеїв на випадок проведення конкурсу (коли кількість заяв перевищує кількість місць) – на основі результатів ДПА у формі ЗНО (за умови його проведення);

  • визначення, що комунальний ліцей, що забезпечує здобуття виключно профільної середньої освіти, не може мати у своєму складі філій;

  • застосувати до ліцеїв, які також забезпечують здобуття початкової та/або базової середньої освіти, визначені Типовим положенням про філію закладу освіти норми: ліцей може мати територіально відокремлені структурні підрозділи – філії, які забезпечуватимуть здобуття виключно початкового та/або базового рівня середньої освіти (проте які не можуть забезпечувати здобуття дошкільної освіти);

  • конкурс на посаду педагогічних працівників ліцею;

  • необхідність визначення МОН Порядку формування та затвердження профілів у закладах освіти, які забезпечують здобуття профільної середньої освіти академічного спрямування;

  • механізм співпраці ліцеїв зі закладами вищої освіти тощо.


Ці та інші пропозиції було, зокрема, сформовано з урахуванням результатів громадських обговорень, організованих за підтримки проєкту DECIDE, що відбулись у 24-х областях України.


А ви вже встигли ознайомитися із проєктом змін до Положення про ліцей?


Надати свої пропозиції МОН можна до 9 грудня через платформу e-Dem, а також на електронні адреси:

Останні публікації

bottom of page