«Громадянами народжуються чи стають?»
Крок за кроком в школах розвивається демократичне врядування, яке спрямоване на формування демократичної культури як основи розвитку громадянського суспільства через реалізацію демократичних принципів у всіх аспектах шкільного життя. Цей процес в першу чергу обумовлений змінами, що відбуваються в суспільстві, і відображений у Концепції Нової української школи. Посприяти успішній соціалізації учнів може лише умотивований вчитель, який розвивається професійно, який, окрім навчальної, розвиваючої та виховної функцій, готовий виконувати громадсько-педагогічну функцію.
19 травня на базі методичного кабінету Біляївської районної державної адміністрації відбулася ІІ сесія семінару для заступників директорів з навчально-виховної роботи на тему «Демократизація врядування в школах як один із напрямків освіти для демократичного громадянства». Семінар проводився в рамках проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні», який з 2014 року реалізується в навчальних закладах Одещини Одеським обласним інститутом удосконалення вчителів.
Тренер проекту Марія Гриньова зазначила: «Семінар складався з трьох модулів «Формула справжнього громадянина», «Ми всі разом працюємо на спільну користь», «Переосмислення ролі вчителя в контексті демократії», які були направлені на обговорення ключових питань:
· який має бути справжній громадянин;
· де формуються громадянські цінності;
· чому саме школа;
· що ми маємо розвивати у дітей;
· як це робити;
· коли це робити;
· хто має це робити;
· для чого це потрібно.
Питань було набагато більше. Хочеться зазначити, що завдання семінару не полягало у наданні учасникам готових відповідей. Завдання семінару: дати можливість. А все в наших руках».
Bình luận