top of page

Підписано Меморандум з Українським інститутом розвитку освіти про співпрацю щодо покращення рівня безпечної освіти для дітей і підлітків, які постраждали від війни

  • nsydorenko0
  • 1 день тому
  • Читати 2 хв

15 вересня 2025 року Державна установа «Український інститут розвитку освіти», громадська організація «DOCCU» та міжнародна організація Plan International підписали Меморандум про співпрацю, спрямований на реалізацію освітнього проєкту в регіонах, що постраждали від російської агресії.


Угода забезпечує сприяє ефективній реалізації проєкту «Покращення рівня безпечної освіти для дітей та підлітків, які постраждали від війни, у Сумській, Харківській та Донецькій областях України», що фінансується Європейською комісією.


Мета проєкту — забезпечити доступ до безпечної та якісної освіти, психосоціальної підтримки для учнів та учениць.


Ключовим напрямом співпраці з Українським інститутом розвитку освіти стане партнерство у розробці та впровадженні в українську систему освіти освітніх матеріалів з подолання освітніх втрат для учнів та учениць 5-9 класів з прифронтових та тимчасово окупованих територій.


Експерти створили по 12 робочих зошитів кожен для 6 предметів  — усього 1728 готових розробок уроків, які наразі проходять проходять апробацію в школах прифронтових областей.


Впровадження та пілотування освітніх матеріалів відбувається у трьох областях, постраждалих від війни: Харківській, Сумській та Донецькій. Саме ці регіони стали майданчиком для тестування та адаптації нових підходів до подолання освітніх втрат.


Реалізація проєкту передбачає комплексний підхід до відновлення та покращення освітнього процесу: розробку матеріалів для подолання освітніх втрат, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, впровадження програм психологічної підтримки, занять з логопедом і активного позашкілля.


«У рамках проєкту наразі завершується розробка уроків з української мови, української літератури, математики, історії, англійської моваи та природничих наук. Унікальність цих матеріалів полягає в тому, що вони не прив'язані до класу або віку учнів та учениць, а лише до теми. Якщо дитина в 9 класі не розуміє тему, то вона може просто пройти конкретно цей урок. Це допомагає уникнути психологічних травм. Протягом наступного року матеріали стануть доступними на Всеукраїнський школі онлайн. Ми також апробуємо їх з учителями Харківської, Сумської та Донецької областей, проведемо тренінги та комунікативні заходи для освітян. Для нас важливо, щоб українські діти у прифронтових чи на тимчасово окупованих територіях мали доступ до якісних навчальних матеріалів», — зазначає Валентина Полторак, заступниця голови ГО «ДОККУ».


«Ми вдячні міжнародним партнерам за довіру та підтримку. Ця співпраця дозволяє не лише створювати якісні освітні ресурси, а й будувати систему, яка захищає дітей, їхнє здоров’я та розвиток у найважчі часи», — поділилася Юлія Погребняк, в.о. УІРО.


Меморандум також передбачає проведення спільних заходів, спрямованих на підвищення обізнаності про методики подолання освітніх втрат та можливості їх широкого впровадження в українській системі освіти.


В умовах триваючої російської агресії питання забезпечення якісної та безпечної освіти для дітей у прифронтових регіонах набуває критичного значення. За даними міжнародних організацій, мільйони українських дітей потребують спеціалізованої освітньої та психологічної підтримки для подолання наслідків травматичного досвіду війни.


Проєкт враховує найкращі практики роботи з дітьми в умовах війни та адаптує їх до українського контексту, забезпечуючи комплексний підхід до відновлення освітньої системи.


Співпраця державних інституцій, громадського сектору та міжнародних організацій демонструє єдність зусиль у забезпеченні того, що навіть у складних умовах війни діти отримують шанс на якісну освіту та безпечне дитинство. Це інвестиція у майбутнє України та її наступних поколінь.


ree

Останні публікації

bottom of page