top of page

Попри війну продовжуємо допомагати громадам втілювати реформу старшої профільної школи

  • Фото автора: Катерина Лукомська
    Катерина Лукомська
  • 10 груд.
  • Читати 2 хв

Оновлено: 2 дні тому

У листопаді команда експертів проєкту DECIDE завітала до Холмківської, Баранинської,  Кам’янської, Білківської, Чинадіївської та Горондівської територіальних громад Закарпатської області. Загалом до підтримки щодо впровадження реформи старшої профільної школи вже  долучилися 13 громад Закарпаття.


Регіон має свої особливості: понад  третина шкіл працюють у гірській місцевості, значна частина — у громадах із національними спільнотами. Як і в інших регіонах, у Закарпатській області зменшується кількість учнів, що також суттєво впливає на формування мережі старшої школи і тут не буде простих рішень адже кожний випадок унікальний.  


У відкритому обговоренні взяли участь керівництво освіти Закарпатської ОВА, представники відділів освіти громад, керівники закладів загальної середньої освіти, їх заступники, освітяни та батьківські комітети. 


Учасники обговорили передумови впровадження реформи, суть змін та нововведень, демографічні аспекти, а також питання щодо засновників академічних ліцеїв. 


Зокрема йшлося про:

  • відповідність матеріально-технічної бази закладів освіти обраним профілям навчання;

  • наявність і підготовку кваліфікованих педагогічних кадрів;

  • вимоги для забезпечення доступності освіти з урахуванням територіальних особливостей регіону;

  • підвезення учнів до закладів освіти;

  • потенційне партнерство між громадами та укладання угод про міжмуніципальне співробітництво у галузі освіти .


Були практичні кейси, розбір типових ситуацій і конкретні алгоритми, які можна застосовувати буквально наступного дня в роботі. 


«Сьогодні європейська та міжнародна спільнота роблять акцент на робітничих професіях, і ми також рухаємося в цьому напрямі: розвиваємо мережу коледжів. З 13 закладів професійної освіти в області вже 5 мають статус коледжів. Це важливо, щоб підвищувати статус учня і статус коледжу, розширювати можливості для молоді та руйнувати застарілі стереотипи, що “бурса — не престижно”. Без робітничих професій Україна не зможе рухатися вперед, особливо в умовах війни. Академічний ліцей — це серйозне завдання й велика відповідальність. Маємо інвестувати у професійність учителів, у STEM-лабораторії, у спроможність освітнього простору. Тут не можна діяти формально — важливо чесно оцінити, чи матиме ліцей реальну можливість працювати і давати дітям якісну освіту в усіх наших громадах. Дякуємо експертам DECIDE за чіткі аргументи й рекомендації. Разом ухвалюємо відповідальні рішення», — зазначила Мар’яна Марусинець, директорка департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОВА.


Рухаємося до спільної мети: щоб кожен учень і кожна учениця мали доступ до якісної освіти, незалежно від місця проживання.


І дуже цінуємо включеність громад у цей процес!


Якщо ваша громада потребує консультації від експертів проєкту DECIDE — заповніть форму за посиланням, представники проєкту зв’яжуться з вами та домовляться про час і формат зустрічі.


Проєкт DECIDE впроваджується ГО DOCCU та PHZH International Projects in Education за підтримки Посольства Швейцарії в Україні.


Щоб переглянути фотогалерею, натисніть на фото.



Останні публікації

bottom of page