Рефреш-тренінг «Стратегія розвитку закладу загальної середньої освіти: навіщо вона потрібна школі дієвої демократії»
19-21 червня у Києві пройшов рефреш-тренінг від Швейцарсько-українського проєкту DECIDE для менторів ШДД та керівників шкіл щодо розроблення стратегій розвитку закладів освіти.
У 13 закладах освіти громад-партнерів Проєкту DECIDE розробляють стратегії розвитку, використовуючи методологію ШДД – «Школи дієвої демократії». Менторами у цьому процесі виступають науково-педагогічні працівники закладів післядипломної педагогічної освіти, які пройшли спеціальну підготовку.
Участь у рефреш-тренінгу взяли понад 30 учасників, серед яких – директори шкіл «першої хвилі», а також ментори ШДД з Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради«, Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В.Остроградського та Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
«У лютому, коли ми з вами розпочали роботу над стратегіями розвитку шкіл, ми зрозуміли, що це не просто про план дій – це про шлях до змін. Демократичний розвиток школи передбачає долучення до нього всіх – учнів, педколективу, батьків, місцевої влади та всієї громади. Перші 13 стратегій готові, а ми з вами, командою менторів, та шкільними командами, підводимо перші підсумки нашої роботи», – сказала Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE, у вітальному слові.
За три дні учасники обмінялися досвідом розроблення стратегій розвитку ЗЗСО та «дорожніх карт» запровадження, обговорили методологію та напрацювали «кращі практики» підготовки стратегій шкіл. Презентували драфт стратегій, над якими працювали не один місяць. Розбиралися у процесі розроблення стратегії розвитку ЗЗСО та дорожньої карти, а ще в творчий спосіб ділилися своїми історіями успіху. Тут все пішло в хід: команда Одеської області подала свою історію з креативним плакатом, на якому кожен етап відповідав окремій букві слова «успіх», а команда Полтавщини розробила цілий сюжет драми в кількох діях.
Так, ось її короткий огляд:
– сцена 1 – оптимістична. «Ми крокуємо в ШДД. Нас Стратегія веде!»;
– сцена 2 – реалістична. «SWOT-аналіз ми зробили. Переваги оцінили»;
– сцена 3 – драматична. «Стратегічні цілі маємо. Віримо, що подолаємо!»;
– сцена 4 – феєрична. «Крок четвертий провели. В Київ разом прибули».
Команда Івано-Франківщини теж вразила талантом – її учасниці склали коломийку. Як ви розумієте, колектив зірвав овації!
Учасники заходу багато дискутували, адже зосередилися на методології.