top of page

Вчимось долати освітні втрати на прифронтових територіях

  • nsydorenko0
  • 6 жовт.
  • Читати 2 хв

Оновлено: 29 жовт.

Вчимось долати освітні втрати на прифронтових територіях. У прифронтових регіонах це питання стоїть особливо гостро.


У нашому проєкті «Багаторічна програма стійкості» (MYRP) 3 жовтня у Києві відбувся заключний тренінг для майстер-тренерів з подолання освітніх втрат із 5 партнерських областей проєкту «Методичний супровід вчителів 1-4-х класів у питанні подолання освітніх втрат».


«Наразі в межах проєкту ми відновлюємо 10 укриттів у громадах Сумської, Запорізької, Дніпропетровської, Полтавської та Одеської областей. У цих громадах вже функціонують наші освітні центри KOLO Clubs, забезпечуючи доступ до освіти та змістовного дозвілля для понад 3200 дітей. Однак ми розуміємо, що безпечні приміщення — це лише частина розв'язання проблеми.


Війна призводить до освітніх втрат у дітей. Тому проєкт MYRP зосереджений саме на підтримці прифронтових областей та регіонів з великою кількістю внутрішньо переміщених осіб — там, де діти найбільше потребують підтримки», – зазначила заступниця голови ГО DOCCU Валентина Полторак.


Також під час вітального слова до майстер-тренерів з надолуження освітніх втрат менеджер проєкту від FCA Сергій Мусієнко зазначив: «Саме за вашої активної участі ми допоможемо учителям та дітям у прифронтових регіонах отримати доступ до якісних матеріалів та занять з надолуження освітніх втрат».


Також ділимось враженнями наших майстер-тренерів:

«Будь-який проєкт — це новий досвід. Ти бачиш плюси, ти бачиш мінуси, щось запозичуєш, береш у свою роботу. А без цього дуже складно, тому що у кожного своє бачення, методи, форми. Ти переймаєш цей досвід, щоб використати у подальшому» - каже Тетяна Стукалова, старший викладач кафедри соціально-гуманітарної освіти Сумського ОІППО.


«Для мене програма MYRP про стійкість. Бо, пам’ятаючи себе в дитинстві, мені було цікаво дізнаватися про вечірні школи і як наші дідусі та бабусі здобували освіту під час війни. Тепер, коли розумієш, що в нашому сьогоденні ми знову стикнулись із цими викликами і розуміємо, який стійкий український народ. Ми знайдемо вихід із будь-якої ситуації і цей клубочок нас об'єднує, бо ми пов’язані нашим спільним майбутнім», – ділиться Ірина Москаленко, методистка навчально-методичного кабінету психологічної служби Полтавської академії неперервної освіти імені М.В. Остроградського.


Разом із експерткою ГО DOCCU з розробки навчальних матеріалів з надолуження освітніх втрат Ярославою Мозговою, наші учасники та учасниці постратегували та обговорили практичні аспекти:

- методик з подолання освітніх втрат на рівні 1-4 класів;

- особливостей методичного супроводу учительства в подоланні освітніх втрат: визначення прогалин і стратегій їх подолання;

- всебічної підтримки дитини в умовах війни.


А також розробили дорожню карту подолання освітніх втрат для учнів і учениць в партнерських областях.


Крім того, ГО DOCCU в межах співпраці зі «Спільномовою» досліджує сприйняття матеріалу початковою школою дітьми з іншомовного середовища. Тож це питання ми також обговорили в межах тренінгу.


По завершенню учасниці та учасники отримали сертифікати. Попереду підготовка понад 1000 учителів початкових класів, апробація та впровадження матеріалів через систему післядипломної педагогічної освіти.


Проєктом передбачена також підтримка професійного розвитку вчителів. З початку року підвищення кваліфікації в межах курсів з навчання онлайн, курсів з першої домедичної підготовки та психосоціальної підтримки пройшли понад 2000 вчителів. Також тривають роботи зі створення безпечних тренінгових центрів для вчителів в регіонах-партнерах.


Захід проведено в межах проєкту «Багаторічна програма стійкості», що реалізовує ГО DOCCU за фінансової підтримки Education Cannot Wait «Освіта не може чекати» у межах співпраці з міжнародною неурядовою організацією Finn Church Aid Ukraine. Проєкт впроваджується за підтримки Міністерства освіти і науки України.


Щоб переглянути фотогалерею, натисніть на фото.



Останні публікації

bottom of page