top of page

Як профільна освіта допомагає підліткам знайти себе — і чому від цього залежить майбутнє країни?

  • nsydorenko0
  • 2 черв.
  • Читати 2 хв

Як профільна освіта допомагає підліткам знайти себе — і чому від цього залежить майбутнє країни?


Про це говорили минулого тижня під час панельної дискусії, організованої Міністерством освіти і науки України в межах Фестивалю кар’єри на ВДНГ.


Спікерами заходу стали:

– Надія Кузьмичова, заступниця міністра освіти і науки України;

– Валентина Полторак, менеджерка Швейцарсько-українського проєкту DECIDE;

– Віра Щеголь, директорка Боярського академічного ліцею «Гармонія»;

– Анастасія Міщенко, ліцеїстка 11 класу Українського гуманітарного ліцею;

– Антон Блінов, учень 11-Б класу Боярського академічного ліцею «Гармонія».



Модераторкою виступила Антоніна Макаревич, заступниця керівника Офісу впровадження НУШ.

Дискутували про реформу профільної середньої освіти:

– Що означає — знайти себе в школі?

– Яким має бути ліцей, щоб давати сильну базу для життя?

– Чому зі школи починається успіх країни?

– Яку роль у забезпеченні якісної профільної освіти відіграють різні стейкхолдери, зокрема міжнародні партнери?


Окрему увагу приділили профорієнтації. Валентина Полторак поділилася досвідом розвитку системи профорієнтації у шести областях, яку цього навчального року відпілотували спільно з Міністерством освіти і науки України:

«Минулого року на запит уряду до різних активностей по роботі з молоддю ми додали ще один напрям — профорієнтацію. Оскільки проєкт підтримує реформу старшої профільної школи — цей напрям є ключовим для її успішного впровадження. Можливість обирати для себе майбутню професію викликала в підлітків неймовірний інтерес».


У межах нашої ініціативи для 8–9 класів у 9 громадах ми спільно з Цюрихським педагогічним університетом запустили курс JOBs для учнів 8-9 класів. Окрім того, підготували кар’єрних радників, які його пілотували у партнерських школах. Також ми залучили координаторів з професійної орієнтації з місцевих рад громад-партнерок. Протягом навчального року учні та учениці відвідували підприємства та профтехи. Загалом майже 15 тисяч підлітків долучилися до профорієнтаційних заходів та відкрили для себе світ професій.


«У Швейцарії більшість підлітків обирають для себе профтех і після 9 класу поєднують навчання з роботою на підприємстві й отримують стипендію. Це дає їм фінансову самостійність і не обмежує можливість вступати до університетів у майбутньому. Для нас важливо, щоби українські підлітки визначатися з професією починаючи зі шкільної лави», — зазначала Валентина Полторак.


За час пілотування напряму «DECIDE: ПРОФТЕХ»:

– у десяти закладах професійної освіти створено профорієнтаційні хаби, які разом з бізнесом працюватимуть над залучення молоді до професійної освіти;

– навчання пройшли 44 карʼєрні радники шкіл, працівники, 9 координаторів з профорієнтації територіальних громад і 14 тренерів з ІППО, які надалі впроваджуватимуть курси з підготовки кар’єрних радників.


Усе це — частина системної роботи, спрямованої на те, щоб допомогти молоді не лише здобути знання, а й зробити усвідомлений вибір професії.

Останні публікації

bottom of page