Організація інклюзивної освіти в громаді
Для учасників платформи «Якісна освіта» Асоціації ОТГ за ініціативи Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад та проєкту DECIDE започатковано проведення серії вебінарів «Організація інклюзії в громаді», перший з яких відбувся 6 листопада 2020 року за участю Ольги Набоченко, державного експерта експертної групи з питань інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.
На заході отримали відповіді на основні запитання, які виникають в освітніх управлінців під час організації інклюзивної освіти в громаді, серед яких:
✔ батьки дитини з особливими освітніми потребами мають право обирати заклад освіти, в якому дитина буде здобувати освіту;
✔ засновники закладу освіти зобов’язані створити необхідні умови для здобуття освіти кожною дитиною;
✔ заклади освіти створюють умови для навчання осіб з ООП відповідно до індивідуальної програми розвитку дитини та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей;
✔ заклад освіти організовує надання особам з ООП психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних засобів для навчання;
✔ під час зарахування дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивну групу/клас обов’язково вводиться посада асистента вихователя/вчителя, крім того, участь в освітньому процесі може брати асистент дитини;
✔ особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дитини забезпечує асистент вчителя;
✔ соціальні потреби осіб з ООП забезпечує асистент дитини;
✔ на забезпечення упровадження інклюзивної освіти передбачено надання окремої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП.
Наступні вебінари будуть присвячені висвітленню питань упровадження інклюзивної освіти у садочках, школах та їх співпраці із інклюзивно-ресурсним центром на рівні громад.