top of page

Вчителі української мови та літератури Одеського обласного інституту удосконалення вчителів ознайомились з основами ОДГ/ОПЛ на спецкурсі «Використання проектної технології на уроках української літера

12 квітня слухачі курсів підвищення кваліфікації учителів української мови та літератури Одеського обласного інституту удосконалення вчителів на спецкурсі «Використання проектної технології на уроках української літератури на основі принципів ОДГ/ОПЛ» вивчали теоретичні та практичні засади навчальних проектів. З учителями працювала викладач Інституту О.В. Чабан. Метою даного курсу є вивчення різних видів проектів, особливостей їх використання на уроках літератури, спираючись на принципи освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини.



Під час роботи над проблемою було з’ясовано, що проект здатний тренувати широкий спектр учнівських компетентностей: громадянські, комунікативні, дослідницькі, підприємницькі та ін. Наголошувалося на тому, що робота учнів у проекті дозволяє поєднувати життя, навчання і роботу. Тому так важливо при використанні цього методу спиратися на принципи ОДГ/ОПЛ.


Учителі працювали в групах, з’ясовували можливості використання матеріалів посібників серії «Живемо в демократії» при вивченні тієї чи іншої теми української літератури. Як приклад виконали вправу «Хороший закон – поганий закон» (том ІІІ «Живемо у демократії»). Одна з груп запропонувала при вивченні роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» використати вправу з ІІІ тома «Чому люди не погоджуються одне з одним?» і розробила ряд запитань для її проведення. Інша група адаптувала вправу «Права та відповідальність» (ІІІ том) для уроку в 9 класі «Пантелеймон Куліш. «Чорна рада». Проблематика роману». Учителі також розробили урок для 9 класу «Приклади порушення прав людини у творчості Тараса Шевченка» ( ІІІ том, «Визначаємо порушення прав людини»). Особливо цікавою була розробка матеріалів на основі народної казки «Мудра дівчина», у якій колеги представили вправу «Особистості та групи. Сильні сторони особистостей як потенціал для суспільства» (том ІІ).


У підсумку учасники дійшли одностайної думки, що на уроках української літератури вчителі повинні приділяти значну увагу розвитку учнів як громадян нашої держави.

コメント


Останні публікації

bottom of page