Прийомами, методами та технологіями освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини оволодівали педагоги Луганщини
28 листопада на базі Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний навчально-практичний семінар «Прийоми, методи та технології навчання демократії та прав людини». У роботі семінару взяли участь 20 педагогів із різних куточків Луганщини: Станично-Луганського району, Сєвєродонецька, Попаснянського району, Міловського району, Марківського району, Лисичанська, Біловодського району.
Під час семінару були висвітлені інноваційні прийоми, методи та технології освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ) на уроках природничо-математичного циклу відповідно до реалізації наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» в умовах розбудови Нової української школи. Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» сприяє формуванню активного члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці.
Майстер-тренер проекту DOCCU Олена Буряк провела інтерактивну актуалізацію опорних знань учасників проекту за допомогою методу «Гаряча картопля», що передбачало у дружній атмосфері надати відповіді на запитання про базові принципи ОДГ/ОПЛ: навчання «про», «через», «для» демократії в контексті реформи системи освіти в Україні на засадах Нової української школи. Майстер-тренер проекту Ольга Кечик на прикладі вправи «Мілан робить вибір» зробила акцент на становленні загальної культури школяра, вихованні особистості, яка усвідомлює власну відповідальність перед суспільством за збереження життя на Землі; формування екологічної культури. Майстер-тренер проекту Надія Лисенко провела вправу «Змініть свої окуляри», яка спрямована на розвиток таких громадянських компетентностей, як: повага до людської гідності та прав людини; відкритість до інших культур, переконань та світогляду інших людей; емпатія; гнучкість та уміння адаптуватися; аналітичне і критичне мислення; уміння слухати та спостерігати.
Під час семінару особлива увага була приділена груповим формам роботи, методам та способам соціальної взаємодії в освітньому процесі, можливостям для забезпечення прав людини, інструментам демократичного уроку. Вправи «Хімічне бінго», «Перегони на повітряних кулях», «Зробіть крок вперед» сприяли формуванню громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення предметів природничо-математичного циклу.
Comments