top of page

У Рівному відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти

За підтримки проєкту DECIDE на Рівненщині пройшло публічне обговорення шкільної реформи. Головна мета таких зустрічей — долучити громади до розробки Стратегії реформи, напрацювань пропозицій до НПА і формуванню мережі закладів старшої профільної освіти в регіоні.


У Рівненській області 64 громади. Кількість учнів, які потенційно навчатимуться в ліцеях і професійних коледжах у 2027 році — понад 50 тисяч. Планується, що в області функціонуватимуть 86 закладів профільної середньої освіти (53 академічного та 33 професійного спрямування), усі решта надаватимуть початкову й базову середню освіту.


До обговорення долучилися понад 160 учасників, серед яких: представники МОН, проєкту DECIDE, ОВА, обласної ради, голови громад та керівники відділів освіти.


66% учасників обговорення зазначили, що суть реформи стала більш зрозумілою за результатами заходу. Водночас розуміння «правил» впровадження реформи також зросло — з 83% до 92%.


Як і у Львівській області, на Рівненщині у підсумку обговорення також зросла частка учасників, що планують мати академічний ліцей у своїй громаді — з 30% до 43%.


У Рівненській області поки одні з найвищих показників готовності територіальних громад до співробітництва з сусідніми громадами: 50% учасників заявили про готовність до співпраці, якщо їх громада не матиме власного академічного ліцею, натомість 70% готові до співробітництва, якщо все ж матимуть такий заклад освіти.


Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України, зазначив, що основна мета нововведень — створення освітнього середовища, де кожна дитина, обравши індивідуальний вектор навчання, зможе розвивати свій потенціал.


«Ми хочемо створити академічні ліцеї, де учні зможуть обирати предмети та інтегровані курси для вивчення. Це відповідь на запитання "навіщо це вчити?", яке часто ставлять сучасні підлітки. Завдяки поліпшенню профорієнтації в школах учні задумаються, які знання та навички будуть їм потрібні надалі, що треба вчити на поглибленому рівні й що вивчати додатково для особистого розвитку», — пояснив заступник міністра.


Валентина Полторак, менеджерка проєкту DECIDE, наголосила на важливості діалогу та спільних напрацювань у процесі реформи: «Великою експертною командою ми супроводжуємо розроблення Стратегії та Дорожньої карти реформи. Попри війну та дуже несприятливу демографічну ситуацію, ми маємо планувати такий розвиток освіти, який би дав змогу кожній дитині в Україні, незалежно від того, чи вона народилася в місті чи селі, реалізувати себе».


Олександр Коваль, начальник Рівненської обласної військової адміністрації зазначив:


«Рівненщина готова активно долучитися до реформи профільної середньої освіти. Те, що школярі з кожним роком матимуть більший вплив на вибір того, що їм вивчати залежно від бачення свого професійного майбутнього, це, на мою думку, правильний шлях. Сучасні учні потребують нових підходів у навчанні та розвитку. Тому важливо створити їм умови для реалізації своїх планів на рівні школи»


Петро Коржевський, директор департаменту освіти і науки Рівненської облдержадміністрації, зазначив:


«Профільна середня освіта — це від концептуального оновлення системи освіти до формування людського капіталу. Сучасна дитина потребує індивідуальної освітньої траєкторії. Майбутнє вимагає новаторських знань, умінь та навичок, сформованих у профільній середній школі. Це і нові можливості для вчителів: бути інноваційними, перспективними, з власною візією і місією, транслювати освітній контент у новій філософії змін».


Головні завдання громадських обговорень у регіонах — налагодити діалог між урядом та громадами, обговорити цілі та завдання реформи, сформувати перспективну мережу академічних ліцеїв. Це сприятиме успішному старту реформи.


За результатами обговорень МОН, громад й ОВА буде створено Стратегію реформи та сформовано перспективну мережу закладів профільної середньої освіти.


Останні публікації

bottom of page